Leady na fotowoltaikę i pompę ciepła to narzędzia marketingowe, które są coraz częściej wykorzystywane przez instalatorów. Czy System Leadowy to dobry sposób na pozyskiwanie klientów? Czy branża energetyczna to odpowiednia przestrzeń do takich działań? Czy warto kupować leady? Co można dzięki nim zyskać? Na te i na wiele innych pytań odpowiadamy w artykule.
Czego dowiesz się z artykułu?
Lead to dane kontaktowe osoby, która potencjalnie jest zainteresowana Twoją usługą i której uwagę udało się uzyskać za pomocą działań marketingowych. Jest to kontakt osoby, która wypełniła formularz, czyli skorzystała z raportu solarnego, lub skorzystała z porównywarki cen.
Poprawnie wypełniony lead zawiera informacje o: numerze telefonu, imieniu i nazwisku, a także adresie e-mail. Takie dane są dobrowolnie zostawiane przez potencjalnego klienta. Zatem jest to całkowicie uczciwy mechanizm. Dokładny opis co to są leady w System Lead Energia Direct opisujemy w osobnym artykule.
Potencjalni klienci bardzo często szukają w sieci informacji, które rozwieją ich wątpliwości, a także treści, które są odpowiedzią na ich aktualne potrzeby.
Jeżeli chodzi o ogólną klasyfikację leadów, można ją podzielić na 3 konkretne kategorie:
To osoba, która wyraziła zainteresowanie usługą lub produktem. Jest ona gotowa do podjęcia decyzji o zakupie. Potrzebuje tylko konkretnego bodźca, aby dopiąć transakcję. Taka kategoria kontaktu jest najbardziej opłacalna dla przedsiębiorcy, ponieważ daje szasnę na szybką konwersję.
To kontakt klienta, który jest zainteresowany zakupem produktu lub usługi i wypełnił formularz na stronie. Taka osoba wymaga dalszego poprowadzenia przez proces sprzedaży.
Kontakt osoby, która została zidentyfikowana jako potencjalny klient, ale nie jest zainteresowana zakupem produktu ani usługi. Takich leadów nie posiadamy w naszym marketplace.
Branża energetyczna staje się coraz bardziej konkurencyjnym rynkiem. Coraz więcej instalatorów zakłada swoją działalność. Zarówno w państwie jak i na całym świecie zwiększa się zapotrzebowanie na odnawialne źródła energii. Taki stan rzeczy jest uwarunkowany transformacją energetyczną, w wyniku której są eliminowane węglowe piece grzewcze.
Państwo oferuje również dofinansowania pomp ciepła i fotowoltaiki, dlatego coraz więcej osób decyduje się na taki krok. Aby wyróżnić się spośród konkurencji, jako przedsiębiorca musisz podjąć konkretne kroki. Jednym z nich jest inwestycja w leady sprzedażowe.
Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteś w stanie poszerzyć swoją bazę kontaktów i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, bez wychodzenia z domu.
W metodzie lead generation istnieje takie pojęcie, jak leady na wyłączność. Co to dokładnie oznacza? Lead na wyłączność to kontakt, który jest kupowany przez przedsiębiorcę z gwarancją, że trafi on wyłącznie do niego. Taki lead może posiadać większy potencjał sprzedażowy, niż zwykły lead, ponieważ klient nie jest “bombardowany” kilkoma konkurencyjnymi ofertami, tylko jedną konkretną.
Takie leady są jednak dużo droższe. Powinieneś/powinnaś wiedzieć, że osoby zainteresowane daną usługą szukają w sieci oferty, porównują je “przeklikując” kilka formularzy. Oznacza to, że lead, który w panelu można kupić na wyłączność, nie daje 100% gwarancji, że trafi tylko do jednego klienta.
Dlatego bardzo często taka inwestycja jest zwyczajnym przepłacaniem pieniędzy.
W takim przypadku dużo lepszym rozwiązaniem jest kupno gorących leadów. Gorący lead daje pewność, że klient, który zostawił swoje dane, jest zainteresowany Twoim produktem i jest skory do tego, aby go kupić. Istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że jeżeli w odpowiedni sposób przedstawisz klientowi swoją ofertę, będzie skłonny z niej skorzystać.
Lead generation to poszukiwanie kontaktów, które są w stanie zwiększyć Twoją szansę sprzedażową. W jaki sposób szukać takich kontaktów?
Na rynku funkcjonują specjalne firmy, a nawet domy mediowe, których rolą jest generowanie jak największej liczby leadów marketingowych. Z reguły jest to długotrwały proces, który wymaga dużych zasobów ludzkich i co za tym idzie, także większych nakładów finansowych.
Leady są pozyskiwane za pomocą trafnych treści, które zachęcają kluczowego klienta do skorzystania z usług. Bardzo często informacje są konstruowane na zasadzie lejka sprzedażowego, doprowadzając klienta do informacji lub wartości, na których mu zależy.
Bardzo często firma, która zajmuje się pozyskiwaniem leadów, posiada dział marketingu, call center, a także IT. Wszystkie wymienione piony są zaangażowane w poszukiwanie nowych kontaktów.
Na rynku jest bardzo wiele sposobów na pozyskiwanie leadów. Często są to formularze kontaktowe, social media, blogi branżowe. Aby za pośrednictwem takich narzędzi zdobyć jakościowe leady, komunikacja powinna być przemyślana, wartościowa i trafna.
Wielu marketerów tworzy treści na zasadzie lejka sprzedażowego. Ich merytoryka projektowana jest od ogółu do szczegółu. Taki układ umożliwia zainteresowanie tematem szerokiego grona odbiorców i przeprowadzanie ich przez cały temat aż do kluczowej informacji.
Dzięki takiej konstrukcji możliwe jest leadowanie się osób, które są całkowicie zainteresowane Twoim produktem. Bardzo często są to osoby świadome i zdecydowane na zakup.
Jako przedsiębiorca, który sprzedaje instalację fotowoltaiczną lub pompy ciepła, z całą pewnością wiesz, na czym polega sprzedaż door to door. To bardzo czasochłonna metoda, która przynosi różne rezultaty. Doskonale wiemy, że jako przedsiębiorca nie masz wystarczająco czasu, aby łączyć kwestię montażu instalacji fotowoltaicznej z pozyskiwaniem kontaktów.
Zastanawiasz się, w jaki sposób szybko pozyskiwać leady? Dlatego świetnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie skorzystanie z możliwości zakupu pozyskanych i zweryfikowanych już leadów. Zobacz jak pozyskać klientów na fotowoltaikę.
Jako przedsiębiorca, który chce sprawić, aby jego marka była bardziej widoczna, możesz podjąć działania inbound i outbound marketingowe.
Jest to jedna z popularnych form marketingowych, w której to reklamodawca nawiązuje kontakt z potencjalnymi klientami. Takie działania są przeprowadzane za pomocą komunikacji mailowej, telefonicznej, lub za pośrednictwem radia, czy telewizji. Do kanałów outbound zaliczają się:
Jest to rodzaj marketingu, który bardzo często jest nazywany marketingiem przychodzącym. Przyciąga on uwagę odbiorców poprzez dostarczanie im treści w sieci, które są odpowiedzią na ich pytania. Jest to również dostarczanie wiadomości na temat produkcji, usługi lub firmy.
Do kanałów inbound zaliczają się:
Jeżeli chcesz samodzielnie małym nakładek generować leady sprzedażowe i przy okazji zwiększyć rozpoznawalność swojej firmy w sieci, dobrym rozwiązaniem jest wzmożenie aktywności w mediach społecznościowych. Generowanie leadów sprzedażowych jest możliwe również w tej przestrzeni.
Działania marketingowe na social mediach w łatwy sposób zwiększą zasięgi Twojej marki, a także pozwolą zakotwiczyć w odbiorcach skojarzenia z nią związane.
Przedsiębiorco! pamiętaj, że najlepszym sposobem na wzrost wiarygodności i rozpoznawalności Twojej firmy, jest bazowanie na opiniach klientów. To wartość, na którą sam zapracowałeś, skorzystaj z niej. Klienci podczas wyboru urządzenia lub firmy, w której chcą się zaopatrzyć kompleksowo w sprzęt, najczęściej sprawdzają opinie użytkowników.
Najczęściej cena leada zależy od kosztów jego pozyskania. Na rynku istnieje również podział kategorii kontaktów. Są to gorące, ciepłe i zimne leady. W takiej klasyfikacji cena leada zależy od kategorii, do której został zakwalifikowany.
Właściwa kwalifikacja leadów sprzedażowych jest bardzo istotna!.
Kategorią, która uchodzi za najdroższą, są leady na wyłączność, a także gorące leady. Takie kontakty mają również największą kaloryczność, czyli najmocniejszy potencjał sprzedażowy.
Dobrze jest zainwestować w jakościowe leady marketingowe. Im lepsza kategoria, tym wyższy potencjał sprzedażowy. Takie działania również powodują oszczędność czasu na niepotrzebnych telefonach. A jak wiadomo, w każdej branży czas to pieniądz.
Zasady reklamacji leadów są bardzo różne. Tak naprawdę każda firma ma swoje modele postępowania, zgodnie z którymi kieruje się w przestrzeni biznesowej. Większość firm na rynku daje możliwość reklamacji 20% lub 30% zakupionych leadów.
Co do kontaktów w System Lead Energia Direct, nasza oferta wyróżnia się na rynku. Jako jedyni gwarantujemy możliwość reklamacji KAŻDEGO zakupionego od nas leada.
Zasady są następujące: reklamacja powinna być złożona najpóźniej do 3 dni od zakupionego kontaktu.
Oczywiście każdą zgłoszoną reklamację weryfikujemy. W tym celu dokonujemy kilkukrotnej próby kontaktu, aby sprawdzić, czy podana przyczyna jest prawdziwa. Jeżeli informacje zostaną potwierdzone, zwrócimy Ci całkowitą kwotę za kupionego leada.
Jeżeli szukasz takich kontaktów jak lead sprzedażowy, na rynku możesz się natknąć na ofertę typu: pakiet leadów. Wielkości pakietów są bardzo różne. W pierwszej chwili taka okazja może się wydawać świetnym rozwiązaniem, ponieważ dokonując jednej transakcji, nabywasz dużą liczbę leadów.
Ale jeżeli zagłębisz się w ten temat, dostrzeżesz, że duża liczba kontaktów może się nie przełożyć na konwersję sprzedaży.
Dlaczego? Ponieważ w pakiecie leadów mogą znajdować się losowe kontakty, które nie są zweryfikowane, czyli klienci, do których się dodzwonisz, mogą nie być zainteresowani kupnem Twojego produktu. Co za tym idzie? Poświęcisz czas na rozmowy telefoniczne z klientami, z których nic nie wyniknie.
Zdarza się również tak, że kupując pakiet leadów, często trzeba podpisać umowę na konkretny przedział czasu (np. na pół roku). Oznacza to, że opłatę, do której zobowiązałaś/zobowiązałeś się w chwili podpisania umowy, musisz wykonać raz w miesiącu.
Jedyny warunek, który musisz spełnić podczas kupowania leadów, to limit wpłat. Minimalna kwota, którą na początku należy wpłacić, to 500 zł. Wartość kolejnego “pakietu”, który możesz, ale nie musisz wykupić to: 1000 zł, 2000 zł, 3000 zł i 5000 zł. Jeżeli zdecydujesz się na wpłatę 2000 zł, dostaniesz bonus w wysokości 5%, wpłata 3000 zł, to bonus w wysokości 10%, a wpłata 5000 zł to bonus w wysokości 15%.
Podczas rozmów telefonicznych klienci często pytają nas o to, jaka jest konwersja leadów, które sprzedajemy.
Cenimy sobie opinię i zadowolenie naszych partnerów biznesowych, dlatego po dokonanej transakcji kontaktujemy się z nimi, aby dowiedzieć się, czy są zadowoleni z naszych usług. Często również pytamy, jak oceniają zakupione u nas leady.
Niektórzy klienci określają, że konwersja leadów, które u nas zakupili, wynosi nawet 50%. Bardzo się cieszymy z takich wyników. Z naszych wewnętrznych statystyk wynika, że średnia konwersja to ok. 30%.
Oczywiście przy takiej informacji zawsze należy pamiętać o tym, że wysokość konwersji leadów zależy od województwa i potencjału rynku.
W tej przestrzeni dużo również zależy od samego instalatora i od tego, w jaki sposób poprowadzi rozmowę z potencjalnym klientem.
System Lead Energia Direct to marketplace, w którym możesz kupić leady na fotowoltaikę i pompy ciepła. Ale to nie wszystko. Jeżeli zależy Ci na kontaktach B2B lub B2C, takie również u nas znajdziesz! W naszym marketplace jest szeroki wybór kontaktów, które spełnią Twoje oczekiwania.
Mamy 11-letnie doświadczenie w branży lead generation. Nasze know-how pozwala nam podejmować racjonalne kroki w biznesie, dzięki którym dostarczamy naszym klientom profesjonalne usługi.
Jeżeli zależy Ci na leadach z konkretnego regionu – nie ma najmniejszego problemu. W panelu samodzielnie możesz odkryć kontakty, które są odpowiedzią na Twoje potrzeby. Nie narzucamy liczby kupna leadów.
Zdajemy sobie sprawę, że jako przedsiębiorca doskonale wiesz, czego szukasz, dlatego dostosowaliśmy marketplace w taki sposób, abyś samodzielnie mógł/mogła z niego korzystać. Jest on bardzo intuicyjny. W System Lead Energia Direct to Ty decydujesz o tym, ile leadów kupisz. Możesz również samodzielnie wybrać ich kategorię i status. Gorące i nowe leady czekają na Ciebie.
Co dadzą Ci nasze leady? Chcemy, żeby to wybrzmiało. Dlatego będziemy to podkreślać na każdym kroku.
Gorące leady sprzedażowe na fotowoltaikę i pompy ciepła sprawią, że:
Dzięki możliwości reklamacji w System Lead Energia Direct nic nie tracisz! Zależy nam, aby nasi klienci byli zadowoleni z usług.
Jeżeli masz jeszcze jakiekolwiek wątpliwości na temat metody lead generation w branży fotowoltaiki i pomp ciepła, zajrzyj na naszego bloga. Przygotowaliśmy tam dla Ciebie sporą dawkę merytorycznej wiedzy, dzięki której lepiej zrozumiesz istotę działań marketingowych w swojej branży.
Jeżeli podjąłeś/podjęłaś decyzję o zakupie leadów, zarejestruj się do naszego panelu. W jaki sposób to zrobić? Nic prostszego! Poniżej przedstawiamy kilka kroków, które przybliżą Cię do zdobycia nowych klientów. Oprócz tego, możesz przeczytać także nasz artykuł o tym, jak kupić leady sprzedażowe w panelu System Lead.
Redakcja System Lead Energia Direct to zaangażowani autorzy, którzy są związani z branżą lead generation. W publikowanych artykułach w prosty sposób opisujemy działania, które dotyczą pozyskiwania, kupna i sprzedaży leadów w branży fotowoltaiki i pomp ciepła. Poruszamy też kwestie zwiększania sprzedaży za pośrednictwem outsourcingu leadów B2B i B2C.