§1 Definicje użyte w Regulaminie
Przez użyte w niniejszym Regulaminie określenia należy rozumieć:
- Usługodawca – EkoSynergia Sp. z o.o., ul. Sycowska 44, 51-319 Wrocław, wpisany pod numerem 0000361877 do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Gospodarczy dla Wrocławia przy ulicy Fabrycznej VI Wydział Gospodarczy we Wrocławiu. NIP: 6222742981, REGON: 301498990.
- Usługobiorca – osoba lub firma korzystająca z Marketplace, będącej własnością Usługodawcy, która jest uprawniona do przedstawiania ofert instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła, magazynów energii, klimatyzacji oraz ofert na zmianę sprzedawcy energii elektrycznej/gazu ziemnego jak również prowadzi działania w zakresie pomocy dotyczącej Programu Czyste Powietrze i pobierająca dane Klientów w tym celu.
- Klient/Lead – osoba, której dane znajdują się w Marketplace i która oczekuje ofert na montaż instalacji fotowoltaicznej, pompy ciepła, magazynu energii, klimatyzacji lub zmiany sprzedawcy energii elektrycznej/gazu ziemnego, jak również klient zainteresowany złożeniem wniosku do Programu Czyste Powietrze (zakres prac w ramach Programu Czyste Powietrze widoczny przed zakupem leada)
- Marketplace – usługa cyfrowa, która umożliwia konsumentom lub przedsiębiorcom składanie zapytań o przedstawienie oferty, lub zawieranie, lub inicjowanie online umów dotyczących sprzedaży, lub usług z przedsiębiorcami na stronie internetowej platformy handlowej albo na stronie internetowej przedsiębiorcy, który używa usług komputerowych świadczonych przez internetową platformę handlową.
- Usługa – zespół działań podejmowanych przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorców. Polega na odpłatnym udostępnianiu zapytań o ofertę instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła, magazynów energii, klimatyzacji, umów na sprzedaż energii elektrycznej/gazu ziemnego oraz zapytań w zakresie Programu Czyste Powietrze od użytkowników Internetu i powiązanych z tymi zapytaniami danych Klientów znajdujących się w bazie Usługodawcy, za pośrednictwem Marketplace.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
§2 Czym jest niniejszy Regulamin
- Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki techniczne korzystania z Usługi dostępnej pod adresem https://systemlead.energiadirect.pl/, będącej własnością Usługodawcy.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej https://www.systemlead.energiadirect.pl/regulamin/
- Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie wszystkim Usługobiorcom w formie umożliwiającej jego pozyskanie, odtwarzanie, utrwalanie i drukowanie.
- Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu.
§3 Akceptacja Regulaminu
- Usługobiorca zobowiązany jest do zapoznania się z treścią Regulaminu, a także Polityki Prywatności dostępnej pod adresem https://www.systemlead.energiadirect.pl/polityka-prywatnosci/, która określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Usługobiorcę i Klientów w związku z korzystaniem przez nich z Usługi.
- Rozpoczęcie korzystania z Usługi uważa się za równoznaczne z momentem rejestracji i akceptacją postanowień Regulaminu.
§4 Rejestracja i korzystanie z Usługi
- Aby uzyskać dostęp do Usługi, Usługobiorca musi:
- wypełnić formularz rejestracyjny znajdujący się pod adresem https://www.systemlead.energiadirect.pl/auth/registration i zaakceptować Regulamin;
- potwierdzić swój adres e-mail wprowadzony w formularzu rejestracyjnym poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, wysłany na ww. adres e-mail;
- zalogować się, wypełniając formularz logowania dostępny pod adresem https://www.systemlead.energiadirect.pl/auth/login, wpisując adres e-mail i hasło podane podczas rejestracji;
- dokonać opłaty na poczet korzystania z Usługi, zgodnie z cennikiem widocznym na stronie doładowania – cała wpłacona kwota będzie wymieniona na punkty i przeznaczona na zakup Leadów;
- uzupełnić dane korespondencyjne i dane do faktury;
- Po spełnieniu warunków określonych w pkt. 1. Usługobiorca uzyskuje dostęp do bazy Leadów i niniejszym zostaje zawarta umowa na świadczenie usług, która polega na dostępie do zapytań o ofertę instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła, magazynów energii, klimatyzacji, umów na sprzedaż energii elektrycznej/gazu ziemnego oraz zapytań w zakresie Programu Czyste Powietrze i możliwości zakupu tych zapytań wraz z danymi kontaktowymi do Klienta, który je złożył.
- W ramach świadczenia Usługi, Usługodawca daje Usługobiorcy dostęp do Marketplace, w którym Usługobiorca określa, na jakim obszarze chce świadczyć usługi. Usługobiorca otrzymuje również dostęp do historii płatności i zakupów w Marketplace oraz edycji danych kontaktowych.
- W ramach świadczenia Usługi, po uzyskaniu dostępu do Marketplace, Usługobiorca może korzystać z bazy Leadów, tzn. wyszukiwać w niej Leady, wykupować do nich dostęp, w celu przedstawienia im ofert instalacji fotowoltaicznych, pomp ciepła, magazynów energii, klimatyzacji, oferta na sprzedaż energii elektrycznej/gazu ziemnego oraz na zakres działań w ramach Programu Czyste Powietrze.
- W celu dokonania zakupu Leada, należy zapewnić odpowiednią ilość punktów na swoim koncie w Marketplace przed zakupem. W przypadku braku punktów należy doładować swoje konto.
- Poprzez doładowanie, o którym mowa w pkt. 5., rozumie się wpłatę środków na poczet zakupu zapytania o ofertę od Klienta. Środki z wpłaty zamieniane są na punkty zgodnie z cennikiem widocznym przed dokonaniem wpłaty na stronie doładowania: https://app.systemlead.energiadirect.pl/top-up.
- Wpłata środków jest możliwa wyłącznie w walucie Polski Złoty (PLN).
- Wartość doładowań na poczet zakupu Leadów jest podana każdorazowo przed doładowaniem i ustala się ich wysokość na:
- 500,00 zł netto = 500 punktów,
- 1000,00 zł netto = 1000 punktów,
- 2000,00 zł netto = 2000 punktów + 5% gratis,
- 3000,00 zł netto = 3000 punktów + 10% gratis,
- 5000,00 zł netto = 5000 punktów + 15% gratis,
- 7000,00 zł netto = 7000 punktów + 20% gratis,
- 10 000,00 zł netto = 10 000 punktów + 25% gratis.
- Każda wpłata powiększana jest o należny podatek od towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa.
- Do wpłat Usługobiorcy, Usługodawca wystawia faktury, zgodnie z obowiązującymi przepisami polskiego prawa.
- Płatności na poczet zakupu Leadów (doładowania) mogą być realizowane za pomocą przelewu elektronicznego lub płatności BLIK, lub za pomocą karty debetowej, lub kredytowej poprzez wybranego operatora płatności.
- Usługodawca nie gwarantuje, że w każdym momencie wszystkie wymienione metod płatności będzie dostępna.
- Płatności dokonywane na poczet zakupu danych Klienta realizowane są przez Przelewy24. Pełne dane operatorów płatności, to:
- PayPro SA (PayPro) – Podmiot świadczący Usługę na rzecz Użytkowników, z siedzibą w Poznaniu, przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisany do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numerem NIP 7792369887, o kapitale zakładowym wynoszącym 5 476 300,00 zł, w całości opłaconym oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014.
- Usługodawca nie wyklucza opcji przekazania dowolnej ilości punktów zgromadzonych na koncie w Marketplace na konto innego Usługobiorcy.
- Dostęp do danych jednego Leada wiąże się z obowiązkiem przekazania Usługodawcy punktów we wskazanej przy tym Leadzie wysokości.
- Usługobiorca przed rozpoczęciem korzystania z Marketplace jest zobowiązany wskazać/podać nazwę oraz NIP firmy, którą reprezentuje. Usługodawca ma prawo odmówić korzystania z Marketplace lub usunąć konto użytkownikowi, który nie spełnia kryteriów dotyczących rodzaju prowadzonej działalności. Rodzaj deklarowanej działalności powinien odpowiadać opisowi PKD i być spójny z kategorią kupowanych przez Usługobiorcę leadów.
- Liczba punktów, o których mowa w pkt. 15., może różnić się między Leadami, np. ze względu na dostępność wszystkich danych o Leadzie, złożoność zapytania o ofertę lub oferowaną przez Usługodawcę zniżkę.
- Usługobiorca może wykorzystać bezterminowo punkty zgromadzone na koncie w Marketplace, natomiast zgodnie z zapisami §6 pkt 3., nie podlegają one zwrotowi Usługobiorcy.
§5 Opis Usług
- Usługodawca świadczy odpłatne Usługi, polegające na udzielaniu czasowego dostępu do danych Klientów znajdujących się w bazie w celu przedstawienia im przez Usługobiorcę oferty na montaż instalacji fotowoltaicznej, pompy ciepła, magazynu energii, klimatyzacji, oferty na sprzedaż energii elektrycznej/gazu ziemnego jak również klient zainteresowany złożeniem wniosku do Programu Czyste Powietrze
- Usługodawca udziela dostępu, o którym mowa w pkt. 1., na okres maksymalnie 30 dni.
- Termin określony w pkt. 2. może ulec skróceniu w przypadku żądania wycofania przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Usługobiorca po wskazanym w pkt. 2. okresie musi posiadać odrębną zgodę na przetwarzanie danych Klienta, jeśli zamierza przetwarzać jego dane, a także powinien samodzielnie utrwalić te dane zgodnie z celem przetwarzania, ponieważ Usługodawca nie może zagwarantować dostępu do danych po okresie 30 dni od daty wykupienia dostępu do Leada.
- Dostęp do każdego Leada może wykupić maksymalnie do czterech Usługobiorców.
- Istnieje też możliwość zakupu leada na wyłączność. Lead na wyłączność udostępniany jest wyłącznie jednemu Usługobiorcy. Lead na wyłączność nabywany jest za pośrednictwem Systemu Lead. Leady na wyłączność posiadają specjalne oznaczenie w Systemie Lead.
- Cena dostępu do Leada jest każdorazowo widoczna przed zakupem.
- Darmowe leady przydzielane w formie bonusu nie podlegają reklamacji (Zgłaszane przez Usługobiorcę leady bonusowe nie są rozpatrywane przez Usługodawcę).
- Leady przecenione po 7 i więcej dniach, nie podlegają reklamacji (Zgłaszane przez Usługobiorcę leady przecenione nie są rozpatrywane przez Usługodawcę).
- Usługobiorca, akceptując niniejszy Regulamin, oświadcza, że jest w stanie ocenić przed zakupem pojedynczych Leadów potencjalne ryzyko tegoż zakupu i akceptuje, że nie przysługują mu punkty za zwrot Leada, w szczególności z powodu braku realizacji własnych usług na rzecz Klienta.
- Wszystkie reklamacje należy zgłaszać bezpośrednio w Marketplace, korzystając z dostępnej opcji na liście kupionych Leadów, a w przypadku niedostępności tej opcji, drogą mailową na adres [email protected].
- Termin zgłaszania reklamacji Usługodawca ustala na termin od 1 dnia do 10 dnia każdego miesiąca. Od momentu zgłoszenie reklamacji, Usługodawca jest zobowiązany rozpatrzyć reklamację w przeciągu 14 dni roboczych.
- Reklamacje zgłaszane przez Usługobiorcę powinny być przesłane w jednym, zbiorczym pliku exel, przesłanym jednorazowo w ww. terminie.
- Usługobiorca ma możliwość reklamowania tylko leadów, które zostały zakupione w Marketplace w miesiącu poprzedzającym.
- Usługobiorca ma możliwość reklamowania leadów w ilości nie większej niż 30% wszystkich zakupionych leadów w danym okresie rozliczeniowym, jakim jest jeden miesiąc kalendarzowy.
- Na podstawie prawidłowo złożonej reklamacji zgodnie z pkt. 11., 12., 13., 14., 15., Usługobiorcy, z zastrzeżeniem pkt. 15., przysługuje:
- Zwrot punktów za leada, którego dotyczy reklamacja, jeśli nie jest możliwe skontaktowanie się z Klientem, posługując się dostępnymi środkami komunikacji z Klientem (błędny numer telefonu, błędny adres e-mail) lub Klient podał poprawne dane, ale pomimo podjęcia co najmniej 6 prób kontaktu o różnej porze dnia, w co najmniej 3 różne dni tygodnia dzień po dniu, nie udało się z Klientem skontaktować.
- Zwrot punktów za leada, którego dotyczy reklamacja., jeśli pomimo należytej staranności w próbach kontaktu (wskazanych w pkt. 16a a) w celu przedstawienia oferty, Klient wyraźnie zaznacza w kontakcie, że doszło do pomyłki lub nieporozumienia i nie jest i nie będzie zainteresowany poznaniem usług Usługobiorcy.
- Usługodawca ma prawo odmówić zwrotu punktów w przypadku zgłoszenia przez Klienta nieetycznego zachowania Usługobiorcy (np. wulgarnych wypowiedzi lub podobnych w trakcie rozmowy z Klientem), przez które Usługobiorca lub pozostali Usługobiorcy nie mieli możliwości przedstawienia oferty Klientowi.
§6 Rozwiązanie umowy przez Usługobiorcę
- Usługobiorca może w każdej chwili wypowiedzieć umowę na świadczenie Usługi, określonej w niniejszym Regulaminie, ze skutkiem na koniec kolejnego miesiąca kalendarzowego.
- Wypowiedzenie jest równoznaczne z usunięciem konta Usługobiorcy przez Usługodawcę z Marketplace.
- W przypadku rozwiązania, wypowiedzenia, rezygnacji z Usługi, Usługobiorcy nie przysługuje zwrot punktów zgromadzonych na koncie Usługobiorcy.
- W celu rozwiązania umowy należy wysłać odpowiedni wniosek na adres [email protected] lub pisemnie na adres: EkoSynergia Sp. z o.o., ul. Kazimierza Pułaskiego 11, 63-40 Ostrów Wielkopolski.
§7 Zawieszenie, ograniczenie, pobranie punktów i zakończenie dostępu do Marketplace przez Usługodawcę
- Usługodawca zastrzega sobie prawo ograniczenia, czasowego zawieszenia (zablokowania), pobrania punktów, a w ostateczności także całkowitego zakończenia świadczenia swoich usług w Marketplace na rzecz danego Usługobiorcy.
- Podstawami do ograniczenia, zawieszenia lub zakończenia dostępu są:
- nieuregulowanie przez Usługobiorcę wymagalnych należności względem Usługodawcy;
- podanie przez Usługobiorcę w ramach usługi Marketplace niepełnych (w przypadku wymaganych danych) lub nieprawdziwych danych kontaktowych (np. imię i nazwisko, firma, adres).
- wysyłanie wiadomości o charakterze spamu do Klientów lub Usługodawcy;
- próby naruszenia bezpieczeństwa usługi Marketplace, w szczególności prób nieautoryzowanego dostępu do danych Klientów przechowywanych w Marketplace;
- używanie aplikacji lub skryptów służących do automatycznego zakupu Leadów;
- naruszenie dobrego imienia Klientów, Usługodawcy lub Usługobiorców oraz inne nieodpowiednie działania, które uniemożliwiają Usługobiorcom prawidłowe korzystanie z Usługi;
- skorzystanie przez Usługodawcę z prawa do zakończenia świadczenia usług z nadrzędnego powodu, który wynika np. z prawa krajowego;
- wielokrotne naruszenie Regulaminu przez Usługobiorcę, a w szczególności ponowne naruszenie pomimo zwrócenia się przez Usługodawcę o zaprzestanie naruszeń.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług na podstawie niniejszego Regulaminu dowolnemu Użytkownikowi, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia:
- w przypadku wypowiedzenia umowy w tym trybie, jeśli na koniec okresu wypowiedzenia Użytkownikowi pozostaną na koncie punkty do wykorzystania na zakup leadów, ostatnia(e) faktura(y) zostaną skorygowane proporcjonalnie do ilości niewykorzystanych punktów na koncie, z potrąceniem wcześniej naliczonych punktów bonusowych,
- w przypadku wypowiedzenia umowy w tym trybie, jeśli Użytkownik będzie rejestrować się ponownie w Usłudze Organizatora, Usługodawca może bez zachowania okresu wypowiedzenia zamknąć konto takiego Użytkownika, a ewentualne wpłaty dokonane przez tegoż Użytkownika zostaną przeznaczone na koszty obsługi, do kwoty 246 zł. Wszelkie dodatkowe wpłaty od takiego Użytkownika zostaną zwrócone na wskazany numer konta bankowe Klienta po wcześniejszej korekcie FV.
§8 Zapisy końcowe
- Usługodawca ma prawo do zmiany Regulaminu w następujących przypadkach:
- zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa, która ma bezpośredni wpływ na treść Regulaminu;
- nałożenie określonych obowiązków przez organy państwa;
- konieczność przeciwdziałania nadużyciom dokonywanym w związku z korzystaniem z Usługi;
- poprawa ochrony prywatności Usługobiorców i Klientów;
- zmiany cennika;
- zmiany sposobów płatności;
- zmiany w polityce prywatności;
- zapobieganie nadużyciom;
- poprawa bezpieczeństwa danych;
- zmiany techniczne i funkcjonalne;
- usprawnienie działania Usługi i obsługi Usługobiorców;
- zmiany w zakresie świadczonej Usługi, w tym wprowadzanie nowych;
- zmiany redakcyjne.
- O wszelkich zmianach Regulaminu Usługobiorca zostanie poinformowany w terminie minimum 14 dni przed wejściem zmian w życie za pomocą poczty elektronicznej na adres email wskazany przez Usługobiorcę podczas zakładania konta.
- Zmiany wchodzą w życie we wskazanym przez Usługodawcę terminie, nie krótszym niż 14 dni od poinformowania o zmianie Regulaminu, chyba że przepisy prawa powszechnie obowiązującego stanowią odmiennie.
- Korzystanie z Usługi jest możliwe po zapoznaniu się i akceptacji aktualnie obowiązującego Regulaminu (https://www.systemlead.energiadirect.pl/regulamin/) i Polityki Prywatności (https://www.systemlead.energiadirect.pl/polityka-prywatnosci/).
- W przypadku braku akceptacji planowanych zmian przez Usługobiorcę, Usługobiorca powinien niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od ogłoszenia zmian, powiadomić o tym Usługodawcę, przesyłając wniosek, o którym mowa w §6. pkt 4. Wypowiedzenie umowy przez Usługobiorcę w tym trybie odnosi skutek po upływie 14 dni od powiadomienia Usługobiorcy o zmianie Regulaminu.
- W przypadku wysłania wniosku o rozwiązanie umowy, o którym mowa w §6. pkt 4., po upływie 14 dni od powiadomienia Usługobiorcy o zmianie Regulaminu, wypowiedzenie umowy przez Usługobiorcę odbędzie się na zasadach określonych w aktualnie obowiązującym Regulaminie.
- Usługodawca może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 14-dniowego terminu, o którym mowa w pkt. 2. i 3., w tym ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku, gdy:
- podlega obowiązkowi prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązana jest do zmiany Regulaminu w sposób, który uniemożliwia jej dotrzymanie ww. 14-dniowego okresu powiadomienia;
- musi w drodze wyjątku zmienić Regulamin, aby przeciwdziałać nieprzewidzianym i bezpośrednim zagrożeniom związanym z ochroną usług pośrednictwa internetowego, Usługobiorców lub Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 11.09.2024 r.