Leady na pompy ciepła są wykorzystywane przez wielu przedsiębiorców, którzy chcą zwiększyć sprzedaż w swoich firmach. Jak to działa? Czym jest dobra jakość leada i w jaki sposób o nią zadbać? Co to jest system lead generation? Na te i na wiele innych pytań odpowiadamy w artykule.
Czego dowiesz się z artykułu?
Czy jako przedsiębiorca zastanawiałeś się kiedykolwiek, kim tak naprawdę jest Twój klient? Z jakimi problemami się mierzy oraz jakie są jego podstawowe potrzeby w zakresie wyboru pompy ciepła? Rozłożenie takich pytań na czynniki pierwsze jest bardzo ważne, aby zrozumieć swoich potencjalnych klientów i umiejętnie dostosować do nich działania komunikacyjne i marketingowe.
Im więcej zależności widzisz w zachowaniu nowych klientów, tym więcej możesz wyciągnąć wniosków. Na ich bazie dokładnie dostosujesz komunikację swojej firmy, która będzie odpowiedzią na ich potrzeby. Na przestrzeni lat model klienta uległ zmianie. Obecnie osoby zainteresowane kupnem produktu szukają łatwej, szybkiej i wartościowej komunikacji, która pozwoli im sprawnie przejść przez proces sprzedaży.
Z reguły klienci zainteresowani kupnem pompy ciepła, to klienci indywidualni, którzy poszukują optymalnego rozwiązania na ogrzewanie swoich domów.
Dobra analiza klienta jest kluczowa, nie tylko podczas sprzedaży produktu. Jednym z takich działań jest metoda lead generation. Bazuje na pozyskiwaniu klientów za pomocą trafnej komunikacji stosowanej w formularzach, porównywarkach lub kalkulatorach.
Za pomocą dobrze przemyślanego formularza jesteś w stanie dać klientowi wartość, której potrzebuje, w zamian za pozostawione na nim dane. Takie bazy mogą się później przełożyć na konwersje sprzedaży w Twojej firmie.
W branży fotowoltaicznej i pomp ciepła leady pozyskane dla Twojej firmy mogą znacząco zwiększyć szanse na rozwój biznesu, dzięki czemu będziesz mógł skuteczniej docierać do klientów, co w dłuższej perspektywie przełoży się na wzrost sprzedaży oraz umocnienie pozycji na rynku.
Sprawdź jak zarabiać na leadach w branży energetycznej.
Aby dowiedzieć się, jak można zarobić dzięki Systemowi Lead Energia Direct, najpierw warto zacząć od tego, czym tak naprawdę jest metoda lead generation. Jest to pozyskiwanie leadów, czyli danych klientów, którzy są zainteresowani kupnem Twojego produktu bądź usługi za pomocą formularzy, porównywarek lub kalkulatorów.
W Systemie Lead Energia Direct w skali miesiąca pozyskujemy ponad 5 tysięcy wartościowych leadów, w tym 1161 na pompy ciepła. Na rynku działamy już od 13 lat. Posiadamy leady na fotowoltaikę i pompy. Co nas wyróżnia na rynku? Mamy swój własny marketplace, gdzie możesz zakupić gorące i nowe leady. To od Ciebie zależy, ile budżetu na nie przeznaczysz.
Podjęcie decyzji o zakupie leadów jest dobrym rozwiązaniem dla każdego przedsiębiorcy, który chce zdobyć szybki zwrot środków. Jest to inwestycja w rozwój biznesu. Sprzedając jedną pompę ciepła, jesteś w stanie odzyskać zainwestowaną gotówkę, a pozyskane leady mogą zwiększyć konwersję sprzedaży w Twojej firmie.
Jak to działa? Klient wypełnia formularz, świadomie zostawiając swoje dane. Następnie wpadają one do naszego CRM-a. Z tego miejsca kierowane są do marketplace, gdzie można je kupić.
Zainteresowanie klienta Twoim produktem prowadzi do pozyskania dobrych jakościowo leadów, które w przyszłości wpłyną na zwiększenie sprzedaży usług, fotowoltaiki czy pomp ciepła.
Zobacz jak pozyskać klientów na energię elektryczną.
Nabór do programu Moje Ciepło wystartował w 2022 roku i i potrwa do 2026 roku. Ma on na celu wsparcie rozwoju ogrzewnictwa dla osób fizycznych i energetyki prosumenckiejw obszarze powietrznych, wodnych i gruntowych pomp ciepła w nowych budynkach mieszkalnych jednorodzinnych. W programie można dostać dofinansowanie na zakup i montaż pomp ciepła gruntowych, pomp ciepła powietrze/powietrze oraz pomp ciepła powietrze/woda.
Takie warunki zachęcą klientów do inwestycji w wyżej wymienione urządzenia, dzięki czemu wzrośnie ich zainteresowanie wszelkimi informacjami na ten temat. Oznacza to, że zwiększenie liczby potencjalnych klientów wpłynie na wzrost potencjału leadów na pompy ciepła.
W takiej sytuacji gwarancja pozyskiwania leadów na pompy ciepła dobrej jakości jest jeszcze bardziej realna niż kiedykolwiek.
Aby pozyskać leady sprzedażowe, możesz zacząć to robić samodzielnie. Musisz się jednak liczyć z tym, że działanie na własną rękę wiąże się z pozyskaniem dodatkowych zasobów nie tylko ludzkich, ale też finansowych. A zatem, kupując gotowe leady sprzedażowe, oszczędzasz czas, środki i docierasz do większej liczby potencjalnych klientów, wzbudzając w nich zainteresowanie swoją ofertą. Działaj skuteczniej niż Twoja konkurencja.
Jakościowy lead to taki, który jest zainteresowany Twoją usługą lub produktem oraz jest gotowy na to, aby szybko dokonać zakupu. A zatem istnieje duże prawdopodobieństwo, że jakościowy lead zwiększy konwersję sprzedaży w Twojej firmie.
Aby pozyskać kontakty klientów, którzy będą skupieni typowo na Twoim produkcie, czyli na pompach ciepła, musisz poszukać firm, posiadających bazy pozyskiwane w takiej właśnie tematyce i kupić je w legalny sposób. Można również pozyskać je na własną rękę metodami lead generation. W przeciwnym razie bazy losowych klientów (zimne bazy) mogą okazać się słabo konwertujące lub nie przynosić żadnych rezultatów. Taka sytuacja jest równoznaczna z wyrzuceniem budżetu w błoto i zmarnowaniem cennego czasu.
Jakość leada zależna jest również od czasu, przez który był on dostępny w marketplace. Gorące leady są najlepszą kategorią, ponieważ są najnowsze i figurują w systemie najkrócej. Kolejna kategoria to ciepłe leady – dane, które leżą w systemie nie dłużej niż jeden dzień. Ostatnia kategoria to zimne leady. Takie kontakty są dostępne w systemie dłużej, niż jeden dzień. W naszym systemie dostępne są wyłącznie gorące i nowe leady sprzedażowe.
Pozyskaj leady na fotowoltaikę w System Lead Energia Direct.
Aby zweryfikować, czy pozyskane leady sprzedażowe kwalifikują się do użytku, używa się następujących metod:
Najczęstsze błędy, które są stosowane przy tej metodzie, to niedokładna analiza klienta, wynikiem, której jest bezowocna rozmowa sprzedażowa. Jest to również brak wyciągnięcia wniosków z wykonanej analizy.
Używając tej metody, sprzedawcy i marketerzy powinni skoncentrować się na potrzebach potencjalnych klientów, nie tylko na sprzedaży usług, lub produktów. Dlatego stosowana jest metoda GPCT, która pozwala zrozumieć jakie cele i wyzwania mają ich potencjalni klienci, jakie plany mają na to, aby je osiągnąć i jaki jest harmonogram ich działań.
Scoring to sposób oceniania leadów, pomagający określić ich potencjał. Parametry, które są znaczące, dla określenia tej kategorii to: stopień zainteresowania klienta produktem, czas podjęcia decyzji zakupu, wielkość budżetu, który klient może poświęcić na zakup, ale też przewidywany zysk z leada.
Key Performance Indicators (KPI) to kluczowe wskaźniki efektywności lub wydajności. Dzięki nim można mierzyć osiągnięcia przedsiębiorstwa lub pracowników w zakresie określonych celów biznesowych, lub operacyjnych.
W przypadku System Lead Energia Direct takim wskaźnikiem jest liczba pozyskanych leadów w skali miesiąca, ale też ich jakość. Jest ona weryfikowana za pomocą wewnątrzsystemowej walidacji, ale też za pomocą bezpośredniego kontaktu z klientem na poziomie call center.
Dokładamy wszelkich starań, aby kontakty dostępne w naszym maketplace spełniały najwyższe standardy rynkowe i oczekiwania partnerów.
W temacie leadów bardzo często można usłyszeć bądź przeczytać sformułowanie “Cost Per Lead”. To model rozliczania kampanii online, który polega na płatności za dostarczenie leada lub określonej akcji, np.: zapisanie się do newslettera, czy wypełnienie formularza zgłoszeniowego.
Czemu służy taki model? Rozliczanie kampanii w takim modelu umożliwia lepszą kontrolę wydatków marketingowych. Często korzystają z niego firmy, których model biznesowy jest oparty na pozyskiwaniu i sprzedaży leadów, ale też przedsiębiorstwa, które chcą pozyskiwać leady sprzedażowe na własną rękę.
Reklama – fotowoltaika i pompy ciepła
Schemat uruchomienia reklamy w tym modelu przebiega następująco: w pierwszej kolejności należy stworzyć landing page z treściami, które zachęcą Twojego potencjalnego klienta do skorzystania z usług i pozostawienia swoich danych. Następnie należy określić maksymalną stawkę, którą możesz przeznaczyć za pozyskanie kontaktu od potencjalnego klienta. Następnie należy uruchomić kampanię w systemie, który umożliwia pozyskiwanie leadów i ostatecznie uruchomić program partnerski, który zachęca do współpracy w modelu cost per leads.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak sprzedawać fotowoltaikę, kluczowa jest dobrze zaplanowana reklama fotowoltaiki, która jasno komunikuje oszczędności, dostępność dotacji oraz korzyści ekologiczne, co skutecznie przyciągnie uwagę potencjalnych klientów i zwiększy sprzedaż.
CRM to system, który pomaga gromadzić i porządkować pozyskiwane leady sprzedażowe. Jest to narzędzie, z którego korzysta wiele firm. Ułatwia ono przesył danych pomiędzy działami wewnątrz przedsiębiorstwa, ale też do zewnętrznych partnerów.
Za pośrednictwem platformy, jest również możliwa wymiana korespondencji. Dzięki takiemu rozwiązaniu cała komunikacja dotycząca leadów znajduje się w jednym miejscu, a organizacja pracy jest dużo łatwiejsza.
Systemy CRM mogą się od siebie różnić w zależności od potrzeb danego przedsiębiorstwa. Często są one dostosowywane do charakteru pracy danej firmy, liczby partnerów, ale też do kategorii produktów.
CRM może również zbierać i analizować dane, takie jak: liczba pozyskanych leadów, koszty akwizycji klientów itp. Takie informacje mogą być wykorzystywane do monitorowania wyników kampanii sprzedażowych i podejmowania działań mających na celu ich ulepszanie.
Redakcja System Lead Energia Direct to zaangażowani autorzy, którzy są związani z branżą lead generation. W publikowanych artykułach w prosty sposób opisujemy działania, które dotyczą pozyskiwania, kupna i sprzedaży leadów w branży fotowoltaiki i pomp ciepła. Poruszamy też kwestie zwiększania sprzedaży za pośrednictwem outsourcingu leadów B2B i B2C.